Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.12.2016 19:11 - Генерал Леонид Решетников - интервю
Автор: lik Категория: Лични дневници   
Прочетен: 533 Коментари: 0 Гласове:
0



  Zdravko Dunov 4 мин. · 

Генерал
РЕШЕТНИКОВ
/Интервю/

------------------------
Г-н Решетников, здравейте, радвам се да Ви чуя.

- И аз.

- Както се казва, хващам бика направо за рогата. Кажете ми, вярно ли е това, че сте "корумпиран", "компрометиран", "изгонен от Кремъл", както изрече за Вас лидерът на БСП Корнелия Нинова? Кажете ми сега, има ли истина в това, или е пълна лъжа?

- (смее се) Аз работя. Днес е събота и съм в почивка, но в понеделник съм отново в Института (РИСИ) и ще работя до 4 януари 2017 година. Във връзка с това, че навършвам 70 години, по нашия закон, за голямо съжаление, излизам в пенсия. Това е истината. Тази длъжност се утвърждава с указа на президента Путин. В нашата страна имаме само още един човек, който е на 70 години и е на държавна длъжност, но той е секретар на Съюзната Федерация Русия и там решават двама президенти. Всички останали, които имат навършени 70 години, трябва да напуснат. Затова напускам.

Правя го с голямо удовлетворение, защото съм награден и с много висок орден, и с голяма благодарност от нашия президент. Пожеланието на нашия президент Путин е аз да продължа аналитическата си работа. И аз ще продължа! Нека да не се отпуснат тези хора и да си мислят, че аз няма да се занимавам с България! Глупости. До края на живота си ще го правя. Това е моята любима страна, това е моята втора родина. И аз много съжалявам, че има такива политици, които не дават толкова добра представа за толкова хубава страна, каквато е България. Разбирате ли ме?

- Разбирам Ви напълно.

- Това е нещастие. За социалистическата партия в България вече това нещастие е от десетина години. Просто, нещастие!

- Как си обяснявате това, което се случи? Все пак Корнелия Нинова не е глупава жена, според мен като че някой я подведе. Имате ли такива съмнения, защо и как би могъл един политически лидер на партия, като БСП, да изрече такива лъжи?

- Не знам. Ако не им харесва това, че аз казах, че ние имахме неформална среща… На тази среща ние само се запознахме с Корнелия Нинова. Аз за първи път я видях. Пихме кафе двайсетина минути. И действително, аз, като нормален политолог и като директор на Института, я попитах – кого ще издигнете като кандидатура за президент. "Може би", каза тя, "може би генерала…", защото беше рано, и аз и казах, че за първи път чувам за този генерал… Обикновен разговор на един политолог с един политически лидер. Като не им харесва какво съм казал, би трябвало да кажат: да, имахме среща, неформална, запознахме се, и това е, пихме кафе, да, той ме пита, да, аз казах… Какво лошо има в това? А тя започна да лъже – не, нямаше среща, после пък започна да измисля за мен, трети път, че аз съм корумпиран и изгонен от Кремъл, ала-бала портокала… Не е сериозно това. Просто несериозно! Напълно съм разочарован от Корнелия Нинова!

- Като един сериозен анализатор как си обяснявате това поведение на политически лидер? Очевидно или някой й внушава да се държи по този начин, или е подведена с информация?

- Някои български политици се страхуват. Те се страхуват досега, 20 години са в страх, те се страхуват от американците от една страна, от американците, които много се намесват. Ние не се намесваме. Ние не казваме кой какъв да бъде. И мисля, че се страхуват от тях. И като контра измислят някакви приказки за КГБ… Аз от осем години не съм в Службата, аз съм държавен служител, не съм в специалните служби. И мисля, че тези политици се страхуват от западната намеса, от западното влияние.

- Вие бяхте казали, че САЩ освен това обикновено купуват и управленски върхушки в различни страни. Това става и в Източна Европа, респективно и в България?

- Така е. И това не е само мое мнение. Така мислят и в нашите среди почти всички. Ние това го знаем. И купуване, и заплахи, и шантаж… Това е американски стил на работа. Ние това го знаем много добре в Русия. И в Русия беше същото. Сега вече е много по-малко това влияние, но в Русия беше същото.

- Имате ли опасения, че този скандал с намесата на Вашето име се създаде изкуствено, за да се настрои общественото мнение срещу Русия, срещу Вас в личностен план, срещу Института за стратегически изследвания?

- Точно така е. Мисля, че тук на първо място има намеса на външни сили. И съжалявам, че г-жа Нинова се оказа толкова слаба. Това бе провокация, измислена отвън, като са използвани някои сили в България за тази провокация. Но тази провокация ще претърпи провал. Всички ще забравят след две–три години името на Решетников, но желанието на българския народ да има добри отношения с Русия, ще остане.

- Казахте, че ще продължите работата си. Ще имате ли някакво касание към България, към Балканските страни?

- През целия си живот съм се занимавал с балканските страни и до края на живота си ще се занимавам с Гърция, Сърбия, България… България – на първо място.

- Значи продължавате работа, да го кажем най-категорично?!

- Да, като аналитик имам такова предложение, за мен то е голяма чест, и ще продължа да работя, като аналитик, за президента Путин. На всяка цена. Нямам друг избор.

- Как виждате, г-н Решетников, геополитическата ситуация на Балканите, свързана с България?

- Знаете ли, Европа е в голяма криза. Много тежка ситуация. Ние, от Иститута, мислим, че процесът на разпадането на Европейския съюз ще продължи и най-слабите членове на ЕС ще страдат повече от големите държави. Но тези най-слаби членове на ЕС имат по-голям шанс да формират по-независима и самостоятелна политика. Светът става полицентричен. Приключва идеята "САЩ хазяин". Вече има три центъра – Русия, Китай и САЩ. Ще има и повече, защото се развиват и други… Светът ще стане полицентричен.

Преди няколко дни бях на форум на Примаков и идеята на Примаков беше за полицентричен свят. И всички, които участваха, включително и от западния свят, всички се обединихме около идеята, че светът върви към полицентричност. И тези български политици, които още не разбират това, и работят по стари схеми, ще си отидат. Те трябва да разберат, че най-главното е да се проявява независимост, суверенитет, самостоятелност – България да бъде България, Русия да бъде Русия… И Европа да не е на САЩ, а Европа да е на национални държави, които да взаимодействат помежду си. Това е идеята. От тази идея трябва да излизат политиците, а не да влизат в американското посолство и да питат кого да назначим за министър на отбраната…

Това е перспективата. Ако не разбират тази перспектива, политиците ще се провалят. Свършва този период на глобалистките проекти. Те се оказаха неуспешни! Започват съвсем други проекти и България, понеже България не е Македония и Албания например, България е държава с много дълбока история, не трябва да бъде на опашката на този процес. Трябва да бъде поне по средата на този процес. И затова в България, според моя поглед, може и да греша, но както усещам българите, българският народ очаква нови политици.

- Точно така е.

- Не знам откъде и от какви среди ще излязат, но вече има, както по руски казваме "заказ", поръчка има от народа за нови политици. А тези, които не издържат и от много елементарна ситуация я превръщат в "глобален скандал", това е много смешно… Как можеш да ръководиш такава голяма партия, като БСП, и да правиш от една муха голям слон?!

- Говорите за българските политици… Срещали ли сте се с Ахмед Доган. В сайта на Института видях един анализ за почетния лидер на ДПС?

- Лично с Доган не се познавам, но аз и мои сътрудници сме имали срещи с лица от ръководството на ДПС и смятаме, че за разлика от тази партия, която излезе наскоро – ДОСТ, ДПС е българска партия и Доган е български патриот. Това мога да кажа.

- А с Бойко Борисов срещали ли сте се?

- Неее… (смее се весело) С Бойко Борисов – не. (смее се). Искам да каже, че все пак той е личност. Макар че тук в Русия понякога го критикуват…

- О, и в България много го критикуват. Искам да завършим малко шеговито. В България избухна скандал със скъпи джипове, дадени на горските стопанства, които обаче са били прибрани от НСО и Бойко Борисов се вози на един тях, тъй като той се страхувал, че ще го убият, него доста често (го убиват), та, той коментира по този повод, че ще поиска бронирана Лада Нива от Владимир Путин, да го пази… Мислите ли, че господин Путин ще му даде Лада Нива?

- Аз не знам да има такива бронирани Лади. По-добре с хеликоптер да се придвижва г-н Борисов му препоръчвам.

- Благодаря Ви, г-н Решетников, за този разговор.




Гласувай:
1



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: lik
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1258566
Постинги: 588
Коментари: 431
Гласове: 6310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол