Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.10.2009 17:46 - СЕРГЕЙ СТАНИШЕВ е ИЗВЪРШИЛ ДЪРЖАВНО ПРЕСТЪПЛЕНИЕ!
Автор: lik Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1502 Коментари: 0 Гласове:
0



24.10.2009 г.
  събота

   Сергей Станишев е извършил
          ДЪРЖАВНО ПРЕСТЪПЛЕНИЕ
Изчезнал доклад на ДАНС – брифинг на министър-председателя Бойко Борисов

image
24 октомври 2009 | 15:06 | Агенция „Фокус”
image


Брифинг на министър-председателя Бойко Борисов по повод доклад на ДАНС „относно действията на лица и кръгове, оказващи деструктивно влияние върху функционирането на министерства и структури на държавната администрация”.



Бойко Борисов: Поканих ви по един неприятен повод, неприятен защото вече и аз не знам в каква държава сме живели, как се е работело със специалните служби, как са се спазвали законите, на кой може да се има доверие. Огромен риск пред евроатлантическите партньори да спрат изобщо да комуникират с България. Но понеже вече имам негативен опит отпреди десетина дена, един ден мислих дали да го споделя публично, за да не ме изпреварят, защото съм убеден, че ще бъде пуснато пак чрез медиите като информация.
Винаги съм бил честен и открит с българското общество и затова, колкото и да ми е неприятно, реших, че по-правилно е да го споделя. Става въпрос за следното.
Преди един ден г-н Алексей Петров дойде при мен като гражданин и ми предостави доклад – справка от 30 страници. Начинът, по който е отишъл при него, съответно аз съм написал на тази справка, на този доклад резолюция, веднага. При това я заведох в секретното деловодство на Министерски съвет, по телефона се обадих и незабавно на ръка, препоръчано изпратих на главния прокурор с резолюция и молба да се направи незабавно проверка относно автентичността на този доклад, това което пише в него и реда, по който е излязъл от държавните структури, нека ги наречем.
Става въпрос за справка – доклад, който искам да прочета само това, което не е класифицирана информация, а именно че този изготвен тридесет страници доклад е относно действията на лица и кръгове, оказващи деструктивно влияние върху функционирането на министерства и структури на държавната администрация. Този документ е изпратен в няколко екземпляра от служба ДАНС, съответно към президент – екземпляр номер 1, екземпляр номер 2 – бившия премиер Станишев, три – главния прокурор. Докладът, чета това, което след възложената ми в петък проверка до служба ДАНС дали изобщо такъв доклад, ходил ли е, къде е ходил, защото, както знаете предишният се яви на флашка във вестник „Галерия”, а този ми го донесе г-н Петров, след като го е получил, по начин, по който ще се види, след като той обясни, когато го питат. В случая той действа като лоялен гражданин, който е получил такъв истински доклад и ми го е донесъл.
Докладът е поверителен, изготвен е от ДАНС с регистрационен номер, екземпляр 2 е изпратен до бившия премиер Сергей Станишев. Документът е създаден в ДАНС на 08. 10. 2008 година, регистриран в регистратурата за класифицирана информация на агенцията с еди какъв си регистрационен номер, с ниво на класификацията – поверително, дата на класификацията 8.10. 2008 година в пет екземпляра. Документът е подписан от длъжностно лице, номер едно – екземпляр се съхранява в ДАНС, екземпляр 2 е изпратен до министър-председателя на Република България Сергей Станишев на 10. 10. 2008 година с опис чрез специалната куриерска служба като документът е бил запечатан в плик с надпис „лично”, останалите екземпляри от номер три до номер пет са изпратените в посочените в анкетата на документа адресати.
След направената проверка в Регистратурата за класифицирана информация на Министерски съвет на Република България се установи, че на 13. 10, документът е получен и е регистриран с входящ номер, като номерът е поставен върху плика, с който е получен документът. На същата дата, без да е разпечатван пликът, документът е бил получен срещу подпис от г-н Станишев.
В края на мандата на правителството служителят по сигурността на информацията при Министерски съвет е изготвил протокол за наличието и съхранението на класифицираните материали в регистратурата, за което е изготвен и протокол номер. В същия е посочено, че документ с входящ номер, който е съответно екземпляр две - справка относно действията на лица и кръгове, оказващи деструктивно влияние върху функционирането на министерства и структури на държавната администрация, езкемпляр номер две, повтарям, не е върнат в регистратурата.
За да не питате, ето как изглеждат пликовете, по този начин идват при мен, съответно при другия министър-председател, бившият, как пише лично, до еди-кой си, изведен пликът с подпис така, както повелява законът за действия с документи, касаещи класифицирана информация. Затова тези служби пишат точно и ясно, кой екземпляр къде отива, защото съгласно закона, тази информация трябва да отива до точно определения човек, който да вземе съответните решения и мерки за написаното отдолу. Повтарям, ако нямаше прецедента с предишния доклад, който отиде във вестник „Галерия”, именно аз бих бил огромен противник и по никакъв начин не бих огласил това, което го има днес, защото това показва, че няма държава, няма специални служби, че всичко, което се пише или работи, от самите притежатели на доклада бива давано да се чете и съответно да се предупредят тези лица и кръгове. Но, когато това лице е министър-председател на републиката, аз не знам какъв коментар трябва да направя. Разбира се, понеже всички, които работим секретни материали, знаете, че подобно нещо може да се случи- минават десетки информации с подобен гриф в смисъл, касаещи наши съседи като държави, касаещи международната ситуация, сиреч, които служат информационно, за да направят премиера или президента по-информирани.
Разбирам да е загубен някакъв такъв документ – нямаше да го коментирам. На всеки можеше да се случи. Тук става въпрос за документ, който касае лица и кръгове, които атакуват държавата. Самият г-н Петров го има вътре в този доклад, а той се намира в неговите ръце и е излязъл от местото, кабинета на министър-председателя. Не е върнат, не е обявен до този момент за откраднат. Защото някакви крадци или вълшебници, вещици могат да се шмугнат, да влезнат в Министерски съвет, да я отключат касите, да вземат документа оттам. Но тогава съответно на другия ден викаш полиция, обявяваш, че е откраднат, няма го, търси се крадецът. Аз получавам оригиналния доклад, който би трябвало да бъде върнат съответно в службата ДАНС, където се пази първият екземпляр. Да не говорим, че по този материал прокурорите работят, те извършват проверки, а от кабинета на министър-председателя това, за което те проверяват, то вече се знае някъде. Е, как ще ги хванат? Те са вече предупредени и докато отиде прокурор, всичко се заличава, естествено или се вземат необходимите мерки. Много ми е неприятно, но считам, че е по-добре да го научите от мен, отколкото да тичате с микрофоните в следващите дни и да ме питате има ли такъв доклад, дошъл ли е, не е ли, кога е дошъл, ама бил ли е, не е ли бил, видели ли сте го, не сте ли го видели. И понеже аз не мога да лъжа, щях да ви кажа същата история, само че след 4-5 дни. Затова ви загубих времето в събота, но при това положение, повярвайте ми, когато резолюрирам да се извърши проверка за нещо вече, истински се надявам, че няма да попадна на същите хора, които са вършили всичките тези неща. Въпроси, ако имате?
Въпрос: За какво влияние говорим, г-н премиер, може ли да се каже и все пак има ли лица, които може да оповестите?
Бойко Борисов: Никога не говоря за съдържанието на доклади. Те затова са секретни, затова се изпращат на такива адресанти - държавен глава, главен прокурор, премиер. Затова е класифицирана информация. В момента аз дори, макар че пък това съдържание сигурно е минало през много ръце, но аз няма да бъда човека, който ще го разкаже. Заглавието е достатъчно ясно – „лица” - в множествено число, „кръгове” - в множествено число.
Въпрос: Защо Алексей Петров ви донесе този доклад и според вас, каква е целта на поредния доклад, който излиза в публичното пространство?
Бойко Борисов: Аз не мога да отговарям за постъпките на г-н Петров. В случая, неговият момент, че като лоялен гражданин е получил този доклад по начин, по който, той ще си каже в Прокуратурата, когато тази проверка стигне до него, но той счита, че по-добре да го получи адресанта - в случая премиера, отколкото редакцията на някой вестник, за което му благодаря.
Въпрос: В самия доклад се съдържа информация за действия, които са извършвани от Алексей Петров. Каква е логиката той да осветлява този доклад?
Бойко Борисов: Аз не казвам, че в доклада има действия или каквото и да било има само и неговото име. Така че защо и как е попаднал при него, дали това, което пишат за него е лъжа или искат да го омаскарят, дали е истина, би трябвало предишният премиер вече да има разпоредителни действия от него извършени по този доклад. Както много пъти съм ви казвал, при мен когато дойде един материал, аз задължително освен подпис, слагам и резолюция. Такива резолюции предишният премиер не е слагал.
Въпрос: Само да уточните това копие, което е при вас, всъщност оригиналният доклад, който липсва от регистратурата ли е или?
Бойко Борисов: Оригиналният доклад дойде не е и копие. Онова номер две с червения печат – същото. Не е копие като на флашка. Оригиналът този, който липсва. Не си играят хората.
Въпрос: Това означава ли, че е възможно проверките, сигналите, които са изпратени до Прокуратурата в момента от вашите министри, да завършат с провал и да няма наказани за нарушенията, които са извършени през годините назад от тези ведомства?
Бойко Борисов: Ако и в този случай виновните длъжностни лица не получат възмездие, значи утре могат и тази зала да я изнесат навън и ще бъдат безнаказани, защото след като за такива неща има безнаказаност...
Въпрос: Изнасянето на класифицирана информация от длъжностни лица какво престъпление е?
Бойко Борисов: Наказва се тежко.
Въпрос: Тоест премиерът според вас, вашият предшественик, извършил ли е престъпление?
Бойко Борисов: Неслучайно ви казах, че веднага, в момента дори на секретно деловодство. Накарах ги да напишат дата, час, минута. В писмото, което незабавно написах, и резолюцията до ДАНС и до главния прокурор, писах дата, час, минута, секунда, защото законът е много категоричен за работа с класифицирана информация. Повтарям, ако премиерът Станишев, когато е издавал, е знаел, че го няма този доклад, е трябвало да информира полицията, да потърсим крадците. Не мога да си го обясня. Много пъти ви обяснявах, как идва писмото с надеждния опис, затова има секретно деловодство, специална куриерска служба, описва се в една тетрадка, после в друга червена тетрадка, подписва се, разпечатва наблюдава се, той е със специални печати, специални лепенки, за да може интервенцията, ако някой го е взел и дошъл лично, означава лично, че е отишъл при премиера. Не може да го вземе друг човек. Това е работа със секретни документи.
Въпрос: Извинявайте, колежке. Означава ли това, че проверките, които се правят по министерствата, са пред провал? Дали ще има провал?
Бойко Борисов: Защо мен ме питате?
Въпрос: Защото вие казахте, че докладът съдържа данни, които хората, които са се добрали до него, могат да използват, за да си прикрият следите?
Бойко Борисов: Затова, спасявайки лица и кръгове, да прочета: „относно действията на лица и кръгове” - този, който ги спасява - „ на лица и кръгове, деструктивно влияли върху дейността на министерства”- множествено число - „и структури”- значи на агенции- „на държавната администрация”. Този, който им дава да изчетат, поне той да си понесе наказанието. Това е точно в стила на моментната политика, понеже снощи гледах по „Панорама” Димчо Михалевски. Той говореше като партизански командир - да защитим генералите, да умрем на барикадата, да се подготвим, лейтенантите, нали като военизирана структура. Може би, този, който спасява лицата и кръговете, той поема цялата отговорност и да си я понесе. Иначе, вижте аз не съм Господ. Дал съм проверките, направил съм проверките. Ако по този начин се правят и няма наказуемост, да дойде друг да се оправя. Аз съм честен с вас и ви казвам в какви условия правителството работи, с какви служби. Вие от нас очаквате борба с престъпността. Ето как са се борили с тях. Те са се подготвяли като ешалони, както Михалевски казва - ешалонирана отбрана, с мини, капани, за да ни провалят. Вие имате ли коментар на това? Здравата логика не го допуска, нали? Този доклад можеше да бъде занесен в „Труд” и днес да имаме от първа до седма страница описано всичко, което е станало и пак скандал в държавата. Само че вие щяхте да кажете - „един човек дойде и го остави в пощенската кутия”. Не знам. Има неща, който действително, както в случая, аз се затруднявам. Това са моменти, в които се отчайвам. Защото ако има нещо най-здраво, би трябвало да са точно тези служби, които да се съпротивят на корупцията и организираната престъпност. Някой е взел сигурно пари за тази работа, за да ги предупреди тези кръгове и лица. Или пък тези, които са писали доклада, трябва да понесат своята отговорност, ако са набедили някого.
Изводът ми е, че Станишев е създал ДАНС като политическа полиция. И това, което сега се мъчат всеки ден и си говорят, че ние сме авторитарни, че едва ли не аз, че аз какво ли не – терор... Всъщност те са го правили, знаят какво са правили и ги е страх да не им приложа същата хватка. Аз никога няма да го направя. И тук два дена говорят, че съм искал да ги забраня. Това, което съм казал, е, че трябва да понесат моралната отговорност след като претендират за 100 години партия - и за убийствата, и за терористичните актове. Да се знае, че който гласува за тази партия, това е извън днешната пресконференция, гласува за партия, която взривява църкви, убива хора и е с такава история, безпричинно ги убива като дядо ми и в същото време казва, че ни е вкарала в ЕС. Да се знае, че това е партията, която взривява църкви, убива хора, а в същото време вкарва България в ЕС. Да ни е честит преходът!
Въпрос: След като сте проверили в деловодството, знаете ли колко доклада на ДАНС са били изпратени до бившия премиер?
Бойко Борисов: Знам, разбира се. Това е класифицирана информация, как да я споделя?
Въпрос: Повече от два, от три?
Бойко Борисов: Друг въпрос имате ли?
Въпрос: Има ли други доклади до бившия премиер, които липсват след като сте направили тази провека? И в доклада споменават ли се имена на десет корумпирани министри, както беше обявено вече няколко пъти?
Бойко Борисов: Това беше за предишния доклад. Съдържанието на доклада не е ваша работа.
Въпрос: Колко са тези доклади, защото пак ще има проверка от парламентарната комисия и ще стане пак като „Галерия”?
Бойко Борисов: Да става и да се знае. Или да започваме на чисто и да спре Станишев да излиза всеки петък да чете декларации срещу мен. Да знаем, какво ми е оставил, да е на чисто, кое е хубаво, кое е лошо и да вървим напред, ако ще вървим. Аз по този начин започвам да се задъхвам.
Въпрос: Кои са тези други доклади?
Бойко Борисов: Ще видим в следващите седмици. По-добре да ги донасят при мен. Да ги призовем, кой, каквото има, да го донесе, да ги пускаме. Трябва да ви кажа, че в рамките на два месеца с колегата Цветанов сме се превърнали и в полицейски началници. Сериозните служби, сериозните офицери, по сериозните операции, особено международните, идват при мен, все едно съм главен секретар - от страх да не изтече информация.
Въпрос: Само да уточним нещо - първият доклад се пази в ДАНС, екземпляр две е стигнал до премиера, 3-4-5, 3, казахте президент?
Бойко Борисов:Председател на Народното събрание, главен прокурор и президент и са се върнали?
Въпрос: И Пирински го е получил, бившият председател на НС?
Бойко Борисов: Да и всичко си е върнато.
Въпрос: Г-н премиер, говорим за един период от повече от година. Има ли през това време предприети някакви действия от вашия предшественик? Успели ли са тези лица и кръгове, за които се говори, да окажат влияние, все пак?
Бойко Борисов: Аз мисля, че относно проверката и относно резултатите от нея и изводите - трябва да ви ги съобщи главният прокурор. Все пак трябва да си разделим отговорностите. Обвинител на държавата е главният прокурор не съм аз. И ако той и сега не потърси необходимата отговорност от тези, които са допуснали да се правят тези неща, никой няма да му вярва за в бъдеще.
Въпрос: Кой е разпоредил изготвянето на тази справка?
Бойко Борисов: Казах относно съдържанието. Справката е от ДАНС. Излизайки от ДАНС, отговорност носи директорът на ДАНС.
Въпрос: Казахте, че говорите с чуждестранни служби, каква ще е тяхната реакция на това?
Бойко Борисов: Реакцията им е такава, че работят през мен или през министъра пряко, ако това е работа.
Въпрос: Кой е разпоредил да бъде изготвена тази справка?
Бойко Борисов: Когато в базата данни на една служба се натрупат или се установи, че има лица или кръгове - те са за това тези служби, които са информационно-аналитични, мигновенно изготвят подобен документ и запознават факторът, който може да предотврати лица и кръгове да водят деструктивни действия спрямо държавната администрация. Т.е. йерархията в такива служби съответно всяко ниво докладва на следващия началник. Когато стигне на върха, съответният директор анализира и решава, че трябва да информира първите ръководители на държавата по смисъла на закона. И той казва: „о.к.” пишете и праща.
Въпрос:А Алексей Петров...
Бойко Борисов: Аз нито съм му адвокат, нито ... В случая той идва като гражданин, който е получил този документ и казва: „понеже вие сте адресант, заповядайте”. Въпрос на мнение е дали, когато този материал излезе в публичното пространство, се чувствам премиер на държава с устои. Аз не се чувствам такъв в момента.
 



Тагове:   Станишев,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: lik
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1260938
Постинги: 588
Коментари: 431
Гласове: 6310
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол