Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.09.2007 07:54 - АБСУРДНИ СПОМЕНИ - 24.
Автор: lik Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1195 Коментари: 2 Гласове:
0



21.09.2007 г., петък
От сряда вечерта си имам нов пейсмейкър. Д-р Йовев ме оперира по
един чудесен професионален и човешки начин. Хвала ти, докторе, жив и
здрав да бъдеш! Че иначе много доктори плуват в моите стари спомени,
всякакви ги има там, драги ми докторе Йовев....
ЩОМ АСАНСЬОРЪТ ПОТЕГЛИ, АЗ КАЗАХ НА ДОКТОР БИСТРА.....................:
- БИСТРА, ЩОМ СИ ТРЪГНАЛА С МЕН ЗА АПАРТАМЕНТА МИ, ДОТУК С
ПРИКАЗКАТА НА "ВИЕ"! СТИГНЕМ ЛИ ДВАНАДЕСЕТИЯ ЕТАЖ, ИЛИ МИ ГОВО-
РИШ ВЕЧЕ НА "ТИ",, ИЛИ СЕ ВРЪЩАШ ОБРАТНО.
- АМИ АЗ ВЕЧЕ ТИ ГОВОРЯ НА ТИ, САМО НЕ СЪМ ГО ИЗРЕКЛА... И доктор
Бистра ме погали по челото и косата доста здраво, сякаш сламки да очис-
ти от главата ми. Отворих асансьора, отключих вратата на дома си, влязох
пръв да светна лампата и да хвърля един поглед, поканих и Бистра.
- КАТО ИЗКЛЮЧИМ МОЯТА ЧАСТ ОТ ЪГЛОВАТА СПАЛНЯ - викам аз -, може
да се влезе. - ВЛИЗАЙ И СЯДАЙ В КУХНЯТА, ТАМ ЩЕ ДОЙДА СЛЕД МАЛКО
И АЗ, ТРЯБВА САМО ДА СИ ОПРАВЯ ЛЕГЛОТО И ДА СЕ ИЗМИЯ.
- ЧАКАЙ МАЛКО - отговори ми Бистра - ПЪРВО ЩЕ СЕ ИЗМИЯ АЗ, ЩЕ МИ
ПОКАЖЕШ ХЛАДИЛНИКА И ТАМ, КАКВОТО ТРЯБВА, ПЪК ТОГАВА СИ ОПРА-
ВЯЙ ДОМА И МИНИ ПРЕЗ БАНЯТА, НЕ СЕ ПРИТЕСНЯВАЙ, ДНЕСКА ДОСТА
МЪРСОТИЯ СИ НАГАЗИЛ ПО НАШИТЕ КЛИНИКИ. САМО ДА ЗНАМ - ДОКАТО
ТИ СИ В БАНЯТА, ИМА ЛИ ВЕРОЯТНОСТ ЖЕНА ТИ ДА ПРОВЕРИ ДАЛИ СЪМ
ДОБРА ДОМАКИНЯ...
- ДЕЙСТВУВАЙ СПОКОЙНО, ЩОМ ВЕЧЕ СИ НАПРАВИ ГРАФИКА, ПОСЛЕ
ЩЕ КОМЕНТИРАМЕ РАЗНИ ВЪЗМОЖНОСТИ.
След по-малко от половин час влязох в кухнята и, сякаш сега виждам маса-
та, доста богато наредена ми се стори даже като за гладен човек. Момичето се беше постарало, пък и уменията му си ги биваше. Освен сандвичите, салатите, някакво притоплено ядене, на масата имаше бутилка водка
"Столичная", газирана вода и две бири "Загорка".
- АЗ ЩЕ СИ НАЛЕЯ ЧАША ВОДКА, ТИ ИСКАШ ЛИ? - попита ме тя. - УТРЕ,
ЕСТЕСТВЕНО, ЩЕ ТИ ВЗЕМАТ КРЪВ ПРИ НАС, НО ТОВА Е ДОРИ ПО-ДОБ-
РЕ, ТЪКМО ЩЕ РАЗБЕРАТ, ЧЕ НЕ ТЕ ГОНИ АБСТИНЕНЦИЯ... АКО НАИСТИ-
НА НЕ ТЕ ГОНИ... ЗАЩОТО ПРИ БРАТ МИ ОТДАВНА Я ИМАШЕ.
-СИПИ МИ СПОКОЙНО - казах -, ПИЛ СЪМ СУТРИН ПОНЯКОГА БУТИЛКА
БИРА, НО НЯМАМ ПРОБЛЕМ. ТОВА Е АБСОЛЮТНО СИГУРНО, НАЛИ СРЕД
ПИЯЧИ И ПИЯНИЦИ ПРЕКАРВАМ НАЙ-ХУБАВОТО СИ ВРЕМЕ...
- СЪЖАЛЯВАМ, НО НЕ СЪМ СПОКОЙНА, ДОКАТО НЕ РАЗБЕРА - продължи
Бистра -, ЖЕНА ТИ КЪДЕ Е, НЕ СЪМ ЧУВАЛА ЗА РАЗВОД ПРИ ТЕБ.
- НЯМА РАЗВОД, НО НЕ ЗНАМ И КЪДЕ ТОЧНО Е ЖЕНА МИ В МОМЕНТА. С
АБСОЛЮТНО ЕДНА И СЪЩА СТЕПЕН НА ВЕРОЯТНОСТ БИХ МОГЪЛ ДА
ПРЕДПОЛОЖА, ЧЕ  ТЯ СЕ НАМИРА ИЛИ В ЛОВЕЧ ПРИ РОДИТЕЛИТЕ СИ, 
ИЛИ В ЕРФУРТ, ИЛИ В БЕРЛИН, ИЛИ ВЪВ ВИЕНА. ИСКАШ ЛИ НАБЪРЗО ДА ТИ ИЗЯСНЯ КАК АЗ ВИЖДАМ НЕЩАТА С МОЯ БРАК, ТА ПОВЕЧЕ ДА НЕ МЕ
 ПИТАШ? ИСКАШ, ЕСТЕСТВЕНО, ОЧИТЕ ТИ СЕ ОКОКОРИХА.
Та така. Ожених се през няколкото месеци, които ми бяха свободни между
дипломирането в Университета през юни и постъпването ми в редовна
докторантура през януари. КАК съм се оженил - ЗНАМ, ЗАЩО съм се оженил-
НЕ ЗНАМ. Рационални съображения не съм имал, ако за рационално не се брои съображението, че тя беше забременяла, дори казала на родителите
си. Само 20 дена след брака обаче жена ми абортира, аз бях в Пловдив на някакъв симпозиум четири дена, когато се върнах, тя и нейните родители ми
обясниха, че абортът е спонтанен. Приех обяснението, естествено, млад
бях тогава, няма да тръгна да разпитвам гинеколозите.
Пък и по всичко изглежда, че съм оценил този факт за приемлив по някакъв
начин. По какъв начин - не знам, но зная, че ако ми е било нарушено рав-
новесието, не би имало проблем да се пообиколят гинеколозите...
След аборта бракът си вървеше събитийно нормално, резки сътресения
нямаше, скандали също нямаше. Тя следваше немска филология, беше
завършила преди това Немската гимназия в Ловеч, баща и беше средно
културен партизанин на Югославска територия, където бил войник и там
избягал от армията и станал комунистически партизанин, поддържаше
приятелски връзки с важни югославски държавници, но тук не беше на 
особена почит с оглед на партизанските му заслуги. Имаше първи братов-
чед на голяма длъжност в посолството ни във Виена, назначен с протек-
цията на нейният баща, при когото често и безпроблемно ходеше на гости.
Аз започнах да се занимавам с наука и философия в БАН, обичах изкуството,
изчетох цялата руска класика като докторант, особено не се разделям и 
досега с Гогол, Достоевски и Чехов.
Създадох си приятелски връзки в творческите среди, влязох плътно в тех-
ните компании, писах дисертация, писах за изкуството, писах журналистическа публицистика и есеистика, изучавах абсолютно задълбоче-
но важни клонове на науката, дълбаех в тайните на кодирането и шифрира-
нето на информация, говорех, пиех, пишех... и така.
Жена ми беше на работа четири години в посолството ни в Швеция, върна
се тук, замина шест месеца във Виена, назначиха я после в Берлин, пак се
върна, последните месеци чака ново назначение в Стокхолм и се движи
по своите си дипломатическо-преводачески среди, а аз на преводачите
само прекрасната им кръчма-клуб зная. 
ЗАТОВА В МОМЕНТА НЕ ЗНАМ КЪДЕ СЕ НАМИРА И, ДА ТИ КАЖА, ЦЯЛ ДЕН
ДОРИ НЕ СЪМ СЕ СЕТИЛ ЗА НЕЯ....   

 


Тагове:   спомени,


Гласувай:
0



1. norman - о,здрасти, здрасти lik- професоре,
21.09.2007 16:36
браво, че всичко е минало успешно с операцията :-)
и аз много харесвам руските класици и Паустовски през пролетта.
цитирай
2. injnina - Уха!
21.09.2007 20:27
Наука в България?
Да, мисля, че имаше много кадърни учени, а сега са някъде в "по-голямото село", ама все са си наши.
От всичко, което казваш за мен е важно творческото начало и цел, която дава занимаването с наука.
Жив и здрав! Просто продължавай нататък...
Поздрави!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: lik
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1260562
Постинги: 588
Коментари: 431
Гласове: 6310
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол