Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2007 23:10 - АБСУРДНИ СПОМЕНИ - 19.
Автор: lik Категория: Лични дневници   
Прочетен: 582 Коментари: 0 Гласове:
0



14.09.2007 г., пак петък
ОТВОРИХ ВРАТАТА НА СТАЯ ЧЕТВЪРТА, ЧУКАЙКИ В ДВИЖЕНИЕ, И ВЛЯЗОХ. ПОЗДРАВИХ НАКУП МЯРНАЛИТЕ СЕ БЕГЛО ПРЕД ОЧИТЕ МИ
ЛИЦА И ТЕЛА НА НЕПОЗНАТИ МЪЖЕ, ПОСЛЕ ЗАПОЧНАХ ДА СЕ ОГЛЕЖДАМ 
ЗА СВОБОДНО ЛЕГЛО. НЕ ПРОПУСНАХ ДА ИЗОБРАЗЯ, ТО СЕ ЗНАЕ, СМУТЕ-
НА И РАЗСТРОЕНА ФИЗИОНОМИЯ.
- Я КАКЪВ БАРОВЕЦ ИДЕ-Е-Е-Е - чух протяжен диалектен глас.- ИДИ БЪРЖЕ
ПРИ МЕНЕ, АКО САКАШ, МОЙТО ЛЕГЛО ШЕ ТИ ОТСТАПИМ, ТО Е БАШ ПОД ПЕНДЖЕРА...
Завъртях насам-натам главата си, за да разпозная авторът на този дружелюбен призив. Понеже човекът и с жестове ме канеше при него, няма-ше как да го сбъркам. Тръгнах в неговата посока и по време на това движе-
ние дори с кожата си усетих какво голямо любопитство съм възбудил.
И възприех контраста веднага - между шестима мърляво навлечени кой
с каквато дрешка му е паднала заранта подръка, се беше появил приличен на вид гражданин с отлично ушит костюм, шит, между впрочем, лично от
главния шивач на Военния театър майстор Пенчо.
Мъжете се бяха смълчали, на мен също не ми беше до приказка в това положение. Приближих се до любезно, макар и доста колоритно на език поканил ме алкохолик №1 - така започнах да му казвам още тогава -, и му
викам:
- Няма да ми отстъпваш никакво легло, което е свободно, него ще взема. 
А за доброто ти отношение ето ти 5 лева да купиш цигари, понеже дочух, че
цигарите тук са нещо дефицит.
- Не са дефицитни цигарите, баровец - така си ми остана този прякор -,
кинтите са дефицитни. Сите маже тук ни зарезаа жените, старците дърти, нема грош отникъде. Благодарско за петака, бегам за цигарките...
Седнах на свободното, станало вече мое притежание легло и се огледах по-обстоятелствено. Очите на всичките останали петима мъже също бяха вторачени в мене.
- И как я карате тук без пиене, бре момчета, това живот ли е?
- Кав живот бе бате, видиш ли го Мирчо, оньа дека лежи по коремо си тамо у у  агала, он шеше да пукне два дена без ракия, ама докторат като не дава,
та не дава. Сега Мирчо мирна маленко, ама нощеска па че видимо зор, като земе да се търкала по земята...
БРЕХ, МАМКА МУ, ВИКАМ СИ НА АКЪЛА, ТОЗИ УЖ СВЕСТЕН ЛЕКАР ТОЧНО В  ТАЗИ СТАЯ ЛИ РЕШИ ДА МЕ НАСТАНИ? ТУК МАЙ НЯМА НИТО ЕДИН КАТО 
ХОРАТА, ДА МОЖЕМ ПОНЕ ЧОВЕШКА ДУМА ДА СИ РАЗМЕНИМ...
Но нямах време да размишлявам наум за моите "колеги"-алкохолици. В
стаята буквално се втурна една млада хубава сестричка и ме посочи с цялата си бяла ръка:
- ВИЕ СТЕ ТУК НОВИЯТ, НАЛИ, ТО ПЪК И АЗ ЗАЩО ЛИ ПИТАМ... ХАЙДЕ
БЪРЗО С МЕН ПРИ ПРОФЕСОР ....... ИГРЕК ЩЕ ГО НАРЕКА, ЗА ДА ИМА 
СУХОДОЛСКИ СЪОТВЕТСТВИЯ.
Станах и тръгнах след момичето.
В коридора стоеше и доктор Х, който тръгна заедно с нас така, сякаш ме
вижда едва ли не за първи път в живота си. Но аз забелязах конспира-
тивния блясък в очите му и бях сигурен, че той знае какво прави.
Административната сграда, където се намираше кабинетът на шефа на клиниката, беше на стотина метра, видял я бях по-рано.
Влязохме с доктор Х в секретарската стая и зачакахме да ни извикат, след
като сестрата-секретарка се шмугна при началника си.
- ПЪРВО ДА ВЛЕЗЕ ДОКТОР Х, КАЗА МОМИЧЕТО И ОСТАНА В СТАЯТА СИ ПРИ МЕНЕ, Т.Е. АЗ ОСТАНАХ В СТАЯТА ПРИ НЕЯ. ЗАГЛЕДА МЕ, РАЗБИРА СЕ, ПРИ ТОВА С ЯВНО ДЕМОНСТРИРАНО ЛЮБОПИТСТВО. НО СИ МЪЛЧЕШЕ, НЕ МЕ РАЗПИТВАШЕ НИЩО.
Аз обаче не бях толкова от мълчаливите. Пък и още не бях разбрал добре
даже как е името на професора. Доктор Х сигурно е мислел, че си го знам,
а момичето го изрече набързо и аз не се чувствувах сигурен в това, което
бях чул.
- ТА ПРИ КОЙ ТОЧНО ПРОФЕСОР МИ ПРЕДСТОИ ДА СЕ ИЗПРАВЯ СЛЕД МАЛКО - запитах спокойно -, ЗАЩОТО РАНО ТАЗИ СУТРИН ВЕЧЕ РАЗГОВАРЯХМЕ С ПРОФЕСОР ......, ДА НЕ БИ ДА Е ДОШЪЛ ТУК?
- А-А-А, ПРИ НАШИЯ СИ ПРОФЕСОР ЩЕ СЕ ИЗПРАВИТЕ, ПРИ ПРОФЕСОР 
...............ИГРЕК.
Като чух името, всичко ми стана ясно. Аз добре знаех това име и бях чел доста неща от него и чувал други неща за него, но никога не бях предполагал, че той работи в Суходол като ръководител на клиниката за алкохолици и наркомани.
ХАЙДЕ, ВИКАМ СИ, ХЕГЕЛИАНЕЦО, СТЯГАЙ СЕ ОТНОВО...
тъкмо в тази клиника; мислех си го за       


Тагове:   спомени,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: lik
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1258431
Постинги: 588
Коментари: 431
Гласове: 6310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол