Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.09.2007 15:49 - АБСУРДНИ СПОМЕНИ - 12.
Автор: lik Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1260 Коментари: 2 Гласове:
0



09.09.2007 г., неделя
         Влязох в банята, но не затворих вратата; спестих на офицера неудобството да търси някакъв повод да я отвори и да я остави така. Застанах пред огледалото, огледах се внимателно и започнах да се сапунисвам.
         Ситуацията беше от ясна по-ясна. Беше взето решение да бъда изолиран в психиатрична клиника. Поне докато през съда мине делото на Халис Окан, по което той ме е посочил като свидетел на защитата му. Ето това решение е карало моят приятел "ГЕНЕРАЛА"  да се срамува от себе си и да не намери сили да ми съобщи каква беда може да ме настигне.
          Какво да правя? Щом е решено, значи съм добре опакован превантивно. Поне тук, в жилището ми, няма никаква нужда и полза да се съпротивлявам и да се опитвам да вдигна скандал. Дошъл е лекар, пред жилищния блок е паркирана линейка. Кой съсед и гражданин в 6.30 часа сутринта би взел насериозно съпротивата на човек, вкарван в линейка от лекар с бяла престилка? А дори да ми повярват, че ме принуждават насила да вляза в линейката, какво от това? Най-много да запишат номера на - убеден съм това -  ясно обозначената кола на Медицинската академия.
         Иначе вътре в апартамента ми всички бяхме абсолютно наясно какво точно се върши. И ако аз можех да постигна някакъв  начален успех, това можеше да стане единствено чрез личностно уважение към хората, изпратени да свършат тази неблагодарна и за тях работа. Никой не можеше да ми попречи да кажа тихо или пък да изкрещя в лицето на лекаря, че той е от онази долнопробна категория медици, които са безскрупулни слуги на режима. Такива психиатри във връзка с действията им в СССР бяха публично заклеймени пред целия свят тогава.
Впрочем, още император Николай І е издал официален указ, с който приятелят на Пушкин П. Чаадаев официално бил обявен за луд, а върху имението и парите му наложили попечителство, за да не може да замине в Англия или Франция, както по-късно направи това Х ерцен, протръбявайки в целия свят какво представлява руският императорски режим.
У нас, в България, първият обявен за луд по политически причини е Драган Цанков докато бил на заточение във Враца. Заповедта издал министърът на вътрешните работи тогава Григор Начович и  аз по-нататък ще публикувам тук тази любопитна документация.
 У нас комунистическата власт до началото на седемдесетте години на ХХ-я век  нямаше практика да използва психиатрията за политическа разправа, но през седемдесетте и осемдесетте години лично аз документирах  7 /седем/ такива случая, за които, естествено, не мога по никакъв начин да говоря без изричното съгласие на потърпевшите. По реда на тяхната хронология моят случай по-късно идентифицирах като третият във времето.
И така - реших да демонстрирам стил на мислене, говорене и поведение, който е ЛИЧНОСТНО УВАЖИТЕЛЕН И РАЗБИРАЩ по отношение на хората, дошли тази сутрин при мен. В крайна сметка те действително не бяха дошли по собствена воля. Но и да окажа в даден момент изненадващо решителна съпротива.
Избръснах се. Облякох си най-хубавият и харесван от мен костюм. Преди да тръгнем за тези така нужни на мен изледвания, казах аз на лекаря, ще седнем да изпушим по цигара. И докато тримата си пушехме цигарите, им разказах, че в момента като учен изследвам българската политическа и културна антропология. И в книгата "Строителите на България" на Симеон Радев съм се натъкнал на страшно интересен случай.
Знаете ли, казвам, докторе, кой е Драган Цанков, дето улицата покрай Радио София носи неговото име? Смътно, много смътно си спомнял за него докторът. Бил е четири пъти министър-председател на Княжество България, казвам. Заедно с дядо Славейков са превели Новият завет на Библията на български език в Цариград. И първият български политик и държавник, обявен официално за луд по заповед на Григор Начович, тогава български министър.
Та не съм си дочел книгата на Симеон Радев, продължавам, дали ще бъде вредно за моите медицински изследвания, ако взема двата тома със  себе си в ... може би все пак в болницата, а? Изгледах доктора продължително и тъжно -усмихнато в очите. Той замълча, но издържа на погледа ми, като само ми кимна положително с глава.
Станахме и тръгнахме. Заключих апартамента си, качихме се на асансьора, после в линейката и потеглихме. Никой не ни видя в ранната лятна сутрин...    


Тагове:   спомени,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. norman - E
10.09.2007 10:08
как така тоя Халис Окан ще те посочи като свидетел на защитата си...ти нали каза, че не си имал вземане-даване с него след оня кофти номер с оценката на сина на Т.Живков ?!
Добре, че ме подсети и майка има 2т."Строители на съвременна България" и аз не съм я чел още, а пък докато биех ъв Раднево можеше да я прочетем, но нищо и тука можем.
цитирай
2. lik - СТАНАЛО Е ТАКА...
10.09.2007 11:16
За да се спаси от затвора, Халис Окан решил да стресне следователите и прокурора с големите си връзки, включително със сина на Тодор Живков. И ме посочил за свидетел да докажа именно тези му връзки с Владко. Така че Тодор Живков и Халис Окан са очаквали от мен коренно противоположни неща.
Разбира се, Окан се е надявал, че при доказването на такива връзки процесът срещу него ще бъде спрян още от прокурора и няма да посмеят да го съдят изобщо. Но никой не е бил сигурен аз какво ще реша да направя.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: lik
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1265878
Постинги: 588
Коментари: 431
Гласове: 6310
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол